Followers

Saturday, February 26, 2011

ULU YAM TIME!!!

......WASSUP BABE!!....

.....Jalan-jalan time…..

Actually dah lama pergi jalan ulu yam tu….sekitar bulan January gitu…

Then, baru hari ini aku rasa nak STORY DA MORRY daaa…

Bila dah semester akhir ni…Banyak pula plan aku n member2 ni nak gi jejalan….Ialah, nanti kan dah tak jumpa…Berpisah kita akhirnya…..Huhuhu….mamamia…..windu kamooo….wuwuwu….

Arghh sudah lah,….nak berpisah tu nanti punya cerita kedai mamak….Ni nak cerita pasal happiness time….

……UlU YAM PUNYA STORY.......

Tersebut la kisah kami nak pergi jalan2 ke Ulu yam….Siapa kah yang terlibat dalam perjalanan itu?...Erm yang terlibat adalah Bisha, E-han, Kiah, Mira, Pqa, Puteri, Dayah (adek mira)….And aku la of course….We konvoi ke sana bersama Yus and familito (G-man [Hubby Yus], Akak Yus & Her hubby [bakal])and ADAM yg comel (anak yus la)…..

Yus and Adam….

Picture nih, kita orang baru sampai, kena menuruni tangga yang lebih kurang 50 degree sudutnya (betul kew…nth aku agak ajew)….tinggi plak tu…huhu…penat sehhh…..

Picture dari atas….


Dalam perjalanan nak turun sempat lagi posing…


Semua ahli2 dewan negeri telah diberikan tugasan untuk membawa bekalan….

Antara bekalan yang dibawa adalah?Ayam, ikan, daging kambing yang diperap untuk BBQ…..hot dog, bihun goring, nasi puteh, minuman, arang, ais pinggan mangkuk, cawan semua lah….dan lain-lain….

Kalau tengok senarai bekalan tu mesti dah dapat guess kita orang makan apa kan….nama la pikuniku(piknik)….So, menu kami adalah ayam n daging kambing BBQ, ikan bakar, Hot dog panggang, bihun goreng, air nya adalah air bikarbonat….menu paling best daging kambing loll….nyummm3…..makan pas2 sakit kepala huahuahaua…..aku jew org lain tak…..

Jambatan gantungan diri....ngeee...

Sebelum sampai ke tapak pilihan, kami kena melalui jambatan gantung nih….Dorang ni poyo and jakun, xpernah jumpa jambatan gantung nih…..So, dorg asyik bergantungan la disini….hehehe tak lah…..yang penakut tu kena sakat la bila si berani menggoyang kan jambatan…..Aku pun join the grup la….menggoncang dunia……Tapi pic ni xjelas n blurr la….sebab jambatan tengah bergoyangkan….


Masing2 sibuk membizikan diri masing2 (wah ayat...)

Dan inilah tempat pilihan kami untik berpikuniku……Setelah sampai aku mengarahkan ahli dewan negeri yang lain untuk menjalankan tugasan masing2…..

Tugasan2 yang diberikan:

Memasang khemah=pqa, kiah, mira n puteri

Mengemas peralatan=Bisha n dayah

Ketua program=E-han and mena arlia….hehehe aku ler tu….hahaha…xla…aku n han nyalakan arang tuk BBQ…kerja yang susah la dorng bagi kat aku…yelah aku tahu lah aku kan pro…..so, aku buat je lah,……hehe…..

Selepas siap memasang khemah and untuk BBQ pun dah siap, mulalah proses pembakaran ayam n lain2 lagi yang ni dikepalai oleh Bisha..…. Sebab bab memasak nih dialah punya kerja….Masak bihun and perap semua tu kerja cik Bisha la …..(semua kerja tu buat kat rumah kak na sebelum bertolak..yang dibantu oleh e-han and pqa) tq korang sebab aku duk kolej x pergi umah kak na pun….hehe…..

Sementara menunggu masakan siap dimasak ada diantara ahli dewan yang telah pun menjalani proses membasahkan dan merendamkan badan …mereka yang jakun dan tak sabar untuk berpelukan dengan air ulu yam la tu…Sementara Bisha masih sibuk memanggang…..

Tapi bila selesai ajew proses memanggang dan memasak semua ahli telah di tembak mati masuk kedalam air sungai…semua ahli telah hanyut di bawa arus sungai ulu yam…..sambil picture masing2 telah di snap oleh wartawan hiburan majalah HAI…..Tapi tak boleh upload sebab semua nye mengerikan…..

Bila aje tahap suhu badan masing2 mencecah -9 drjh celcius…..semua ahli2 tadi telah hidup semula dan memulakan penggambaran makan-makan time…..Kematian tadi menyebabkan semua ahli kelaparan……

Kehadiran kami disana disambut baik oleh ahli ulu yam…..tapi kami berikan respon yang kejam kepada ahli ulu yam disana…..Yelah…ahli2 disana asyik bergayutan ajew…..hahaha….tahu apa?....xtahu sudah….pk sendiri sudah……

Setelah selesai makan-makan time, kami pun bersiap-siapan untuk pulang lah…..Dah penat tuhhhh……Nanti nak pergi jalan-jalan lagi….Bukit Cerakah, Broga Hill or Genting Highland kew……Mana-mana aja lah….Asalkan dapat bersuka-ria…..

No comments:

Click Me...Click You (^_^)