Followers

Saturday, March 26, 2011

PROBLEMs with my COMPAQ CQ42...

Salam……Cik Rose nak berstory da morry lagi nih…..Story pasai pa ea…Pasai laptop gua ni, asyik hang je, padahal baru lepas format….Memang bengang gilew…Laptop ni baru lagi beli, tak sampai setahun pun lagi….

Bukan banyak sangat program yang aku buka, bukan nya main game, kalau buat kerja tu, jarang lah aku dengar lagu….Tut-tut tengah buat kerja kerja, tiba-tiba hang…..Adoiii..memang siot betullah laptop nih….Macam mana lah aku nak sayang kat ko baby, kalau asyik buat hal jew, nak beli laptop lain, xmampu….Kalau dah kerja nanti aku bagi ko dekat adek aku je la kot, tapi kalau ko buat perangai yang elok, xla aku buang kau…..Dooi3….Cakap  ngn laptop,mcam lah laptop tu manusia…..Siot je Cik Rose ngoxx ni….

Hah, nak tahu aku pakai laptop apa, cer teka,…
-“Acer ea….”

compaq cq42-hang-hong


Salah la der, gua pakai Compaq cikai de cokot, CQ42….Sebelum aku pakai Compaq ni yang aku pakai Acer. Acer dulu aku sempat pakai 3 tahun setengah jew, then mother board rosak…Tapi dah baiki dah, Pastu, hard disk pula problem….Bab tu lah gua beli laptop Compaq ni, lagipun masa tu ramai member gua pakai Compaq ok….

-“Masalah ngan Compaq CQ42 ni apa”
Banyak masalah ngn dia ni….Macam masalah besar je kan…Memang besar pun….Kalau tidak, xde lah aku bengang-bengong-bengung lagu ni….

-Cer cite-cer cite…..
Sabor-sabor, nak cite la ni, aku bakor kang xsabor gitu….Mula2 beli, gua xcek la kat skrin kat webcam tu, cam longgar jew…Ke2-yang function cam mouse tu panggil apa ea, touch pad kew, lupa lak aku, kan boleh wat scroll atas & bawah kan, x function pong benda alah tu…Siottt jew, wat sakit ati,….Huhuhuu…Sebulan pas tu, dah kena format, sebabnya wa talak tahu lah, wa Cuma nak install kaspersky, pas2 dy jd hang pulak….gila la….Baru beli tu….Salah gua ke…Wa talak tahu….Pas2 ok, then 3 ke 4 bulan pas tu, tiba2 pula windows corrupt, nak kena format lgi, siot tahap gaban anak gajah da…geram nya aku…..Lepas format tu lah yang asyik hang jew….And then, best part is hard disk laptop ni problem pula, jadi cam laptop Acer lama….Adoiyaiiii…..Memang kerja gila la….Apa salah aku ni, kenapa lah aku bernasib malang dalam bab laptop metop ni….Geram nya aku…

Tapi Cik rose kenalah banyak bersabar ea,…..Tu semua dugaan hidup,…..Peghhhh…Hehe…Sabor, sabor gak, tapi kerja banyok nak buat ni, dengan thesis tak buat lagi nih, xde laptop mampuih aku beb…

Next week, gua nak hantar laptop ni ke HP, nak suh dorang baiki la, kalau xboleh baiki kau bakor HP tu….Ataupun nak jadi cam berita kat mana tu yang kereta asyik wat problem, pas repair-repair, rosak lagi,last-last dia suh org rosak kan kete dia, tanda protes…Xkan aku nak buat cam tu, dia tu kaya, aku ni kayak…hahaha…Tak-tak, kau tak kayak la, kau kaya juga, kaya dengan budi-bahasa…..cehhhh….Hahaha….

Ok la der-der, sampai disini dulu gua mencarut….Salamm….

P/s: nak beli laptop dell la pula pas ni….hehehe….Macam banyak sangat duit….


No comments:

Click Me...Click You (^_^)