Followers

Tuesday, March 8, 2011

PROF KNOWS EVERYTHING

Shut up please!!!!
Sifat manusia ada bermacam ragam. Ragam yang menyakitkan hati, menggembirakan, menyedihkan dan macam-macam lagilah. Tapi yang tak boleh tahan kalau menyakitkan hati loll…Boleh bikin panas and terbakor beb….

Aku ni masih mencari kata-kata nak tulis ni…ingat nak cari ayat-ayat yang power…Tapi memandangkan idea aku kurang..Hentam je la….Apa yang aku nak ceritakan kat sini pasal member2 atau sapa-sapa saja lah yang suka “I KNOW EVERYTHING DUDE”…Macam dia sorang saja yang pandai dalam dunia ni…
    
Dia: Aku lah orang paling pandai…Tanyalah aku…

Aku: Dan akulah orang paling bodoh and bengap yang tak tahu apa-apa…. 
          
Dia: Hahaha…Memang kau bengap, tak tahu apa-apa…Lain kali refer la kat aku…Aku   kan Prof KNOWS EVERYTHING….

Aku: Ek.. Elek…Hey babe…Jangan lah suka bangga diri…Kau ingat kau tu pandai sangat ke….Aku 
tahu aku memang lah tak pandai mana….Tapi tak perlu la kau nak bangga diri sangat beb….

Dia: Bla..bla…bla..bla…

Xde lah cam tu story da mory nya…Tapi kalau da member cam tu gaya…Huh..Panas,panas, panas,…..Kadang-kadang member ni tak perasan kot yang dia ni macam  Prof KNOWS EVERYTHING….Sesuatu perkara kadang-kadang tu macam kita tak terlintas nak buat, and Prof KNOWS EVERYTHING pun menghujahkan…

Dia: Wei, kau sepatutnya buat macam nil ah…xde lah bla..bla..bla..bla…(isunya biasa saja tak perlu lah Prof KNOWS EVERYTHING nak menjelaskan segalanya, macam aku bodoh sangat, yelah kadang2 terlupa nak buat gitu-gini and kalu nak bagi cadangan pun, betulkan lah cara gaya penyampaian bahasa tu, ni macam aku bodoh, tolol & bengap jew…)

Disebabkan kalau member ni pasif, dalam hati jew…
Kadang-kadang situasi cam ni…

Aku 1: aku tahu lah nak wat macam tu…memang aku nak buat cam tu pun….Sibuk jew…Arah orang itu ini…

And kadang-kadang situasi ni…

Aku 2: Aah…buat cam tu….Tapi tak boleh ke budak bengong ni punya ayat tukar sikit, ayat dia ni xboleh blah…

Kalau ayat member ni macam satu cadangan yang proper…Mesti lah member pasif ni tak sakit hatikan…

Dia: Awak, sepatutnya awak buat macam ni kan, awak rasa macam mana , okey kan, nanti xdelah 
bla..bla..bla..’…

Kalau member ni bagi usul yang kita dah tahu, ada hati ke kita nak cakap,

Aku: Beb!!...Aku memang nak wat macam tu lah ni. Ni baru step pertama, tunggu lah dulu, yang kau 
ni macam pandai sangat ambil je lah PHD terus….

Ataupun….
Aku: Hey dude!!...lu pe hal senyap boleh…Wa tahu lah nak wat macam mana…Lu blah boleh tak…

Wah, ganas betol tu…Tak boleh, tak boleh, dah kurang ajar tu, kita jangan kurang ajar, tapi biarlah kita belajar apa yang orang kurang ajar belum belajar…Supaya apa yang kita belajar tu boleh menjadi sempadan buat kita supaya jangan berkurang ajar dengan sesiapa pun…

            Tak boleh juga kita nak berterus-terang macam gitu gaya…..Yelah,takut-takut nanti hubungan yang baik-baik, berpecah belah pula…..Kalau tak cakap, simpan and pendam dalam hati sampai berkulat and menanah pula….Kenapalah dorang ni xperasan yang dorang ni sebenarnya Prof KNOWS EVERYTHING……

Aku: Sebenarnya ada satu perangai kau yang aku tak suka…

Dia: Apa dia, cakap je la, aku tak kesah….Terus-terang je….la..la..la.
.
Aku: Aku tak suka bila kau beri cadangan macam kau la Prof KNOWS EVERYTHING…..

Dia: Prof KNOWS EVERYTHING?????Muka blurrr…

Aku: (Buat muka blur plak, tak kan tak faham, kata Prof KNOWS EVERYTHING…huhh….)..Yelah setiap kali kau beri cadangan atau apa pun, kau lah seorang saja yang tahu pasal perkara tu, macam orang lain tak tahu, tapi kalau kau nak beri cadangan, guna lah ayat yang sedap sikit…Xde lah aku sakit hati dengar kau punya cadangan.. (tak terror BM kot dia ni..sebab tu tak pandai buat ayat..haha)

Dia: Ermmm…Sorry la….Kalau macam tu…nanti kalau ada tak puas hati bagi tahu lah ea…(buat muka seposen)

So, pada korang yang rasa korang ni Prof KNOWS EVERYTHING…insaf-insaf lah….Sebab bukan semua orang boleh terima idea korang yang semacam arahan dari bos besar…Kita-kita ni sama saja, so, janganlah tunjuk korang ni macam besar sangat eak….Nanti kalau ada kawan yang melarikan diri dari korang tu, mesti ada sebab kenapa dia buat macam tu

Apa-apa pun kita kena sentiasa muhasabah diri, kenal pasti kelemahan diri, apa sikap kita yang menyebabkan orang akan benci dengan kita, ini bukan benci tanda sayang tahu…ini benci kerana dah fed up, dah tak tahan 
sebab nanah dah berulat susah nak sembuh dah…

So, Apa-apa pun pk-pk kan lah…

##ALLAH S.W.T TAHU SEGALANYA….

No comments:

Click Me...Click You (^_^)